Deca – govornici srpskog jezika ovladavaju metalingvističkim sposobnostima najčešće u veoma kompleksnoj jezičkoj okolini koju odlikuju dijalekti, različiti jezički kodovi i idiomi. To se posebno ogleda u multinacionalnoj i multikulturalnoj sredini kakva je Vojvodina. Današnje generacije usvajaju govor i opismenjavaju se okruženi pametnim telefonima, tabletima i socijalnim mrežama, čiji se uticaj kod skoro svih stručnjaka iz oblasti proučavanja jezika, govora i komunikacije karakteriše kao loš. U knjizi je prikazano ispitivanje metalingvističke svesti dece predškolskog uzrasta i imalo je za cilj da se dobije uvid u metalingvističku svest dece koja pohađaju pripremnu grupu vrtića.
* * *
Po izvršenom pregledu rukopisa „Metalingvistička svest kod dece predškolskog uzrasta“ autorke Dunje Brkin Trifunović, smatram da će ovo sveobuhvatno istraživanje biti od velike koristi svim stručnjacima iz oblasti logopedije, ali i stručnjacima i naučnicima iz oblasti lingivstike i psiholingivstike, a posebno na korist svima onima koji se bave obrazovnim aspektima dece pred polazak u školu. Reč je o sveobuhvatnom radu kakvog trenutno nema, pa će njegovo objavljivanje omogućiti značajan napredak na polju ispitivanja, testiranja i tretmana poremećaja metalingivstičke svesnosti.
Prof. dr Neda Milošević
Iz recenzije